Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.
Maandag 23 april 2012….Bezwaar.

Mijn rekenmachine, die ik aanschafte tijdens het voorgezet onderwijs, doet het nog altijd prima. Ik gebruik het elke maand bij de administratie van het persoonsgebonden budget. Tja, ik ben opgegroeid in de tijd dat je fl 1,50 betaalde voor een gesneden brood. Dat je met een potlood je cassettebandje vooruitspoelde. Dat je in de buurt van het telefoontoestel moest blijven omdat de hoorn er met een kabel aan vast hing. Is het daarom dat ik nog altijd verknocht ben aan mijn rekenmachine? Mijn lief is voorstander van een Excel-bestand. Vele malen makkelijker, vindt hij. Maar ik gebruik nog altijd mijn trouwe rekenmachine. Tot vandaag. 
Twee maal per jaar moeten de uitgaven van het persoongebonden budget verantwoord worden. Ik werk volgens de regels en vind het verantwoorden daarom geen probleem. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben toch altijd weer blij als het hele zaakje kloppend is. Bij het invullen van verantwoordingsformulier over de tweede helft van het jaar, ontdekte ik een fout in de optelling bij de verantwoording van de eerste helft van het jaar welke allang was goedgekeurd. Stom! Alle uitbetaalde bedragen, die werden uitbetaald aan de zorgverleners, stonden keurig in een tabel. Alleen had ik één van die bedragen niet meegenomen in de optelsom. Ik maakte een brief en verduidelijkte mijn gemaakte fout met het verzoek aan het Zorgkantoor om dit mee te nemen in de eindverantwoording.
Vorige week ontving ik de eindafrekening van het persoonsgebonden budget 2011. Eerder al kreeg ik een goedkeuring van de tweede periode. Maar nu, na de eindbeoordeling door het Zorgkantoor, blijkt dat ik moet terugbetalen. Dat ene bedrag van de eerste helft van 2011, dat wel in het rijtje stond, maar welke ik niet had meegenomen bij de optelling, moet worden terugbetaald. Mijn eerder verstuurde bericht was blijkbaar niet voldoende. Of betalen of officieel bezwaar indienen. Helemaal geen zin in. Helemaal geen puf voor.
Maar vandaag gaat het bezwaar dan toch op de post. Vandaag ook heeft mijn lief een Excel-bestand gemaakt voor de verwerking van het persoonsgebonden budget. Mijn rekenmachine blijft voorlopig in de la.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!