Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.
Donderdag 30 mei 2013…Druk?

Ruud heeft het afwijkende lesrooster voor zijn proefwerkweek. Hij hoeft iedere dag maar één of twee uur naar school. Ik vraag hem die tijden te noteren zodat ik daar eventueel rekening kan houden. Hij pakt de kalender van het prikbord en bladert naar week 25. Hij ziet dat het voor de komende weken aardig vol gepland staat. “Jeetje, mam! Heb je nou nooit eens een week waarin je niets voor of met Margo moet doen?” Ik haal mijn schouders op. “Tís niet anders, jongen.” “Maar goed dat je het mij niet zo druk hebt, hé mam!” Ik vraag hem om op te schieten en zijn tanden te poetsen. Hij heeft over drie kwartier een afspraak bij de orthodontist. Het is een half uurtje rijden. Dus ga ik vandaag met hém mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!