Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.

Donderdag 12 april 2012…Bijkletsen.

‘De titelkansen voor PSV slinken’ en ‘Ajax zet bubbels koud’ lees ik in de bladen. Het spoor dendert onder me door. Heerlijk ontspannen lees ik de ochtendkrant. Het ochtendritueel verliep soepel. En dan begint mijn dag meer dan prima. Geen wolkje aan de lucht. Ik profiteer van deze windstilte om mijn batterijen op te laden. Hoe? Met een échte Bossche Bol en een aantal Rett-moeders. Bijkletsen op een terrasje in een voorzichtig zonnetje in Den Bosch. Over konijnen en kippen. Over menstruatie, ademhalingsregistratie, botox, broers en zussen. Over broeken met elastiek en over zware dagen.
Dank moeders voor jullie luisterend oor, jullie tips en de gezellige dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!