Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.

Dinsdag 3 juli 2012…Terugbetaling.

De brief over de afhandeling van het bezwaar over het persoonsgebonden budget dateert van 3 mei. Het bedrag, waarvan het Zorgkantoor vond dat ik moest terugbetalen, heb ik toen meteen betaald. Dat moest wel want anders riskeerde ik een boete. Maar nadat het bezwaar was afgehandeld zou dit bedrag weer naar ons worden teruggeboekt. Hield ik er al rekening mee dat het lang zou duren? Misschien wel. Ik plakte uit voorzorg een memobriefje in de map van de pgb-administratie. Zo werd ik er iedere maand aan herinnerd.
Nadat ik vanmorgen de uren van de maand juni verwerkt heb, controleer ik via internet bankieren de bijschrijvingen. Nog altijd niets. En dus informeer ik bij het Zorgkantoor. “Inderdaad, het staat nog open,” hoor ik van een dame. Ze gaat voor mij informeren bij de afdeling debiteurenbeheer. Niet veel later weet ze me te melden dat deze overboeking gedateerd staat voor de 7e. Volgens de afdeling debiteurenbeheer worden deze overboekingen slechts één keer per maand gedaan. Dat er al twee maanden om zijn en er nog geen betaling is gedaan, begrijpt ze ook niet. “Als u er dan op staat, kan het onmiddellijk voor u in orde worden gemaakt,” weet de dame die ik aan de lijn heb. Rare gang van zaken. Tja, dan sta ik er maar een keer op.

1 opmerking:

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!