Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.

Maandag 21 juli 2014…Stralende zomer?

Nu het zo warm is en met de vakantieweken in het vooruitzicht, vroegen ze vanuit het woonhuis voor nog wat zomerspullen. Onder andere een zomerhoedje of een pet om Margo te beschermen tegen de zon. Zelf zoeken we meestal een schaduwplekje voor Margo. Iets op haar hoofd zakt vaak voor haar ogen doordat de hoofdsteun van achteren zit te wringen, is onze ervaring. Om die reden had ik dat hoedje niet op mijn boodschappenlijstje gezet. Voor de overige spulletjes ga ik met Yvon vanmorgen het dorp in. We snuffelen wat rond. “Kijk mam, deze is leuk voor Margo!” Yvon zet een strooien hoed met een knalroze strik op haar eigen hoofd. Yvon had blijkbaar mijn telefoongesprek met het woonhuis gisteren, waarin dat hoedje en de voors en tegens ervan ter sprake kwam, gevolgd. “Als je dit nu vastnaait, moet het wel lukken, denk je ook niet?” Ze vouwt de rand aan de achterkant omhoog en demonstreert zo haar idee. Ik kan niet anders dan haar gelijk te geven. Ik koop het zomerhoedje. Zodra we thuis zijn, naai ik het vast. Margo zit te stralen als ik haar het hoedje opzet. Het zit haar als gegoten. En, warempel, het blijft nog goed zitten ook! Goed idee van Yvon. Laat de stralende zomer nu maar komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!