Dinsdag 14 februari
2012…Voortgang?
We zijn volop in de
voorbereiding voor de carnaval. Met de gouden verf nog op mijn vingers druk ik
de toetsen in van het telefoontoestel in. Het is alweer twee weken geleden dat
ik contact heb gehad met de rolstoelleverancier. En tot op heden heb ik nog
steeds niet gehoord. Voor de zoveelste keer vraag ik hoe de stand van zaken is
met de rolstoel voor Margo. Naam en geboortedatum geef ik door. Ik hoor het
getik op een toetsenbord. “Er moet een orthese ingebouwd worden….” Het blijft
stil aan de andere kant van de lijn. Ik ben sprakeloos en wacht af of de man
zijn zin verder afmaakt. “Eeuuh…even
kijken…” Het getik klinkt opnieuw. Ik kan me inhouden om niet te reageren. “Ik ga even voor u informeren.” Ik krijg een
muziekje. Nog één. Guus Meeuwis deze keer. “De orthese is nog niet klaar,
mevrouw. Het kan nog even duren.” Ik ben enorm verbaasd en inmiddels behoorlijk
geïrriteerd. Ik vraag de man hoe men mij twee geleden heeft kunnen vertellen
dat ze bezig waren de orthese in te bouwen, terwijl ik nu hoor dat de orthese
nog niet eens klaar is. Misverstand, communicatie, miscommunicatie. Allerlei
argumenten hoor ik, maar volgens mij klopt er niets van. Maar hoe ik ook
probeer om enige duidelijkheid te krijgen, ik krijg geen poot aan de grond.
Ik heb het mobiele nummer
van de orthesemaker. Misschien weet hij hoe de stand van zaken werkelijk is.
Een bericht op zijn mobiel laat me weten dat hij wegens vakantie deze week niet
aanwezig is. Ik zoek het nummer op van het bedrijf dat de orthese maakt. Ik
krijg een vriendelijke mevrouw aan de lijn. “Daar is net ook al over gebeld,”
is haar reactie op mijn vraag. Ik leg haar uit dat ik geïnformeerd heb bij de
rolstoelleverancier en dat het mij allemaal niet duidelijk is. Opnieuw hoor ik
van haar dat de orthese net in de maak is. “Het maken zou slecht twee weken in
beslag nemen, is me tijdens de passing op 12 december verteld. De orthese zou
voor Kerst al klaar zijn.” “Helemaal juist,” hoor ik. “Maar er is geen
goedkeuring van de firma.” “Goedkeuring?” Het blijkt dat de rolstoelleverancier
nooit geen officiële opdracht heeft gegeven tot productie van de orthese. Als
tussenleverancier heeft de orthesemaker een officiële goedkeuring nodig voordat
ze daadwerkelijk overgaan tot productie. “Nalatigheid?” is het antwoord op mijn
vraag waarom die officiële goedkeuring er dan nog niet is. Meteen biedt de
vrouw haar excuses aan. Ook zijzelf of haar collega’s hadden alerter moeten
zijn om de goedkeuring sneller te krijgen. Door onderbezetting van personeel
hebben ze dat verzuimd. Kijk, dat is tenminste eerlijk en duidelijk. Het zal
uiterlijk aan het einde van de volgende week zijn voordat de orthese klaar is.
Het onderstel van de rolstoel is al bij de orthesemaker zodat het inbouwen
direct kan beginnen. De volledige afwerking zal zo’n twee dagen in beslag
nemen. Vervolgens zal de complete stoel naar de rolstoelleverancier gaan die
hem dan in overleg met ons afleveren. Nog een week of drie dus volgens de firma
van de orthese. Het zal mij benieuwen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!