Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.
Woensdag 1 februari 2012 (1)…Fiets.

Het is een poosje geleden dat Yvon samen met mij de reclamefolders doorbladerden. “Kijk eens hier, mama!” Ze liet me de folder van het Kruidvat zien. “Die fiets kunnen we winnen, want je hebt voor Margo drie flessen okselfris gekocht.” Verlekkerd keek ze naar de prachtige fiets die afgebeeld stond op de linker pagina van het krantje. Ik had inderdaad gebruik gemaakt van de actie twee plus één gratis. Maar ik had niets gezien over een te winnen fiets. “Het enige wat je hoeft te doen is de kassabon opsturen, mama.” Haar enthousiasme straalde ervan af. Ik zocht in de doos tussen het oud papier naar de kassabon en beloofde onze jongste deze op te sturen. “Als wij winnen is die fiets wel voor mij, hé mam!” Ik knikte terwijl ik het actie-adres op de envelop schreef. Yvon ratelde gewoon door. “Voor jou is die fiets te klein. En tja, Margo kan niet fietsen. Het is een echte ‘Vogue Girl-fiets’, dus ook echt niks voor Ruud!” Ze deed extra haar best op het uitspreken van de merknaam van Margo’s deodorant. Ik beloofde Yvon de volgende dag de envelop te posten, maar dat was natuurlijk geen garantie voor het winnen van die gave fiets.
Afgelopen vrijdag werden we verrast met het nieuws dat Yvon tot de vijf winnaars behoort van de fiets. Helemaal blij was ze. “Ik heb zo’n zin in woensdag, maar toch ook weer niet. Ik krijg dan mijn nieuwe fiets, maar jullie gaan naar het ziekenhuis.”
Niet veel later nadat Yvon vanmorgen naar school is vertrokken, gaat de bel. Het is de bezorger van de fiets. De fiets staat buiten onder de overkapping. Ze vindt ‘m vast prachtig. Maar hoe blij ze is, zien en horen we vrijdagmiddag. Wij gaan vertrekken. Wij gaan naar Maastricht!

3 opmerkingen:

  1. Wauw,... wat een mazzelig kind! Als je maar stevig blijft hopen, dan komt het vast goed. En zie daar...! Ik zie haar al,.... blonde lokken in de wind. Gefeliciteerd Yvon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat leuk voor Yvon zeg! 'k Kan me voorstellen dat ze er ontzettend blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooie fiets Yvon,lekker "bij-de-hand" om mama achter de vodden aan te zitten dat ze die bon op zou sturen. Toppie, lieve schat, heb je weer een reden om heerlijk te lachen, bofkont!

    BeantwoordenVerwijderen

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!