Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.

Vrijdag 21 februari 2014…Contact.

Ik ben de vorige week meteen gaan bellen zonder resultaat. Ik heb de voicemail ingesproken zonder reactie. Ik heb een mail gestuurd zonder leesbevestiging te ontvangen. Pas vanmiddag krijg ik telefonisch contact met de locatiemanager. Ik stel mijn vragen over de aanvraag van de spraakcomputer en uit mijn frustraties over het langdurige traject. Heel veel wijzer word ik niet. Het wordt er alleen nog maar onduidelijker op.
Een wending in het hele financiële gebeuren van het communicatietraject is de reden van de vertraging. Het blijkt dat er facturen, van de stichting die ons ondersteunde tijdens het communicatietraject, openstonden en door waren gestuurd naar de zorgorganisatie waar het woonhuis onder valt. Die facturen werden door het Zorgkantoor niet meer betaald nu Margo uitwonend is. Kosten die bekeken moesten worden. Die facturen wilden men vanuit de zorgorganisatie eerst voldaan hebben voordat de aanvraag van de spraakcomputer de deur uit zou gaan. Beide komen namelijk bij het Zorgkantoor terecht. Een vreemde wending waar wij nooit iets van hebben vernomen. Van de ene kant gelukkig maar, het zou me slapeloze nachten hebben opgeleverd.
De locatiemanager verzekert me dat de aanvraag aanstaande maandag, uiterlijk dinsdag, wordt verstuurd. Ik heb nog altijd geen idee door wie. Het is en blijft een web van onduidelijkheden. En dan te bedenken dat er alleen nog maar een handtekening nodig was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!