Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.
Vrijdag 8 februari 2013...Carnaval.

Yvon heeft haar Roodkapje’s jurk nog aan. Ruud heeft zijn tirolerbroek omgeruild voor een trainingsbroek. Zijn groenwit geruite blouse heeft hij wel nog aan. Ze vierden carnaval op school vanochtend. Onze ‘we hebben overall lak aan’ overalls liggen ook al klaar, maar echt in de stemming zijn we nog niet.
Ik zocht woensdagavond een fleurige blouse in de carnavalsdoos. Margo gaf me een brede glimlach toen ik haar vertelde van het carnavalsfeest op school. Ze leek er al zin in te hebben. Gisterochtend vertelde ik haar dat ze mocht logeren en dat ze, na één nacht slapen, ging carnavallen op school. Ik liet haar nogmaals de blouse zien voordat ik deze in de logeertas stopte. Ik twijfelde nog over een gekke bijpassende muts, maar dat leek me veel te veel poespas voor Margo. De lieve juffen van het logeerhuis dachten daar helemaal anders over. En Margo? Zij had blijkbaar wel zin in de dolle dagen getuige het berichtje en de foto in onze mailbox vanavond.

Alaaf namens jullie knappe dochter!
Fijn weekend en tot maandag!



4 opmerkingen:

  1. Zo Margo wat een vrolijke lach. Het enthousiasme straalt ervan af.

    groeten,
    Merie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat Brabantse bloed stroomt overal ;-)

    Blijft een geweldige foto van die knappe dochter!

    Liefs, Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kimberley van Berlo16 maart 2013 om 22:39

    Geweldig dat snoetje!! Op en top Margo!! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!