Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.

Maandag 5 november 2012…Nagels. 

Margo komt vanavond thuis met Pieter. Ze heeft een smile van oor tot oor. Duidelijk dat er wat te vertellen valt! En niet alleen de fijne Pieter-dag. Nee, we zien het onmiddellijk. Margo heeft rode nagels. Ze zijn gelakt! Rood! “Hey Margo, wat heb jij mooie nagels! Gaaaaf!” Margo kijkt de woorden bij Yvon uit de mond. Ze kan niet vaak genoeg horen hoe sjiek ze is met haar rode nagels. Wie het gedaan heeft, staat niet in het schrift. Ik heb zo mijn vermoedens welke logeer-juffen er in zijn voor zulke activiteit. 
"Zie je wel dat het kan, mama!"  Tja, hoe red ik me hier nu uit. Ik heb namelijk altijd gezegd dat het veel te veel gedoe is met het handenwringen en zo. En onze jongste heeft het altijd maar voor waar aangenomen...vanaf nu niet meer! “Mijn paarse nagellak is écht geschikt voor jou, Margo! Die is sneldrogend!”
Ik sta erbij en kijk er naar. Ik zie inmiddels dat er twee meiden een smile van oor tot oor hebben. 

3 opmerkingen:

  1. Haha, zo te zien kan Yvon voorlopig vooruit bij Margo.
    Kleurtjes genoeg! ;-)

    xxM.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps!

    En het was inderdaad ultrasneldrogende! ;-)

    Liefs, Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha,ha herkenbaar! Zo heeft onze Tier Lou een keer gebruikt de paarse nagellak zat overal behalve op de nagel van Marilou! Toch ook maar eens op zoek naar die ultrasneldrogende.....

    BeantwoordenVerwijderen

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!