Dinsdag 13 maart 2012…Te
voorbarig.
Het is inmiddels bijna een
terugkerende wekelijkse bezigheid. Een telefoontje naar de rolstoelleverancier.
Ik krijg deze keer de man aan de lijn waarmee ik al vaker heb gesproken. Ik
vraag de man naar de tussenstand in de levering van de rolstoel. Ik ben best
hoopvol gestemd. Tijdens het laatste telefoontje met een vrouwelijke collega,
kreeg ik namelijk te horen dat vorige week dinsdag als enigste de voetenplank
nog bevestigd moest worden. Ik verwacht nu dan ook op z’n minst te horen dat ze
op het punt stonden me te bellen. Of is dat te voorbarig?
Zoals gebruikelijk noem ik
de naam en geboortedatum van Margo. Net als alle vorige keren blijft het lange
tijd stil, krijg ik te horen dat één en ander wordt nagezocht en word ik enkele
minuten daaropvolgend met een muziekje vermaakt. Nou ja, vermaakt? Hoe langer
het muziekje klinkt, hoe groter mijn ergernis wordt. Als de stem van Michael
Jackson wordt weggedrukt en de man mij weer toespreekt, hoor ik dat de rolstoel
afgelopen donderdag teruggekomen is van de orthesemaker. “Alleen alle benodigde
aanpassingen moeten er nog op worden gemaakt.” Ik blijf kalm. “Wat verstaat u
onder de aanpassingen?” vraag ik quasi onnozel. “Dat zijn de hoofdsteun, de
voetenplank, het gepolsterde blad en dergelijke.” Ik voel de rode vlekken in
mijn nek opkomen. “Hoeveel tijd neemt dat nog in beslag?” Dat weet de man niet.
Ik vertel de man wat mij de vorige keer is gezegd. Maar de man heeft toch echt
in zijn computer staan dat afgelopen donderdag de rolstoel pas van de
orthesemaker is teruggekomen. Hij begrijpt niet dat zijn collega tegen mij
heeft kunnen zeggen dat alleen de voetenplank nog maar bevestigd hoefde te
worden.
Ik weet
de man met weinig woorden duidelijk te maken dat ik het beu ben. Dat ik de hele
procedure niet meer kan volgen en dat ik het zat ben iedere week tegenstrijdige
verhalen te horen. Ik wil duidelijkheid. Ik wil een rolstoel en ik wil het ook
nog eens snel. De man stottert en komt nauwelijks uit zijn woorden. Ik voel me
bijna schuldig dat ik hem met mijn waterval aan woorden zo van zijn stuk heb
gebracht. Het is hem wel duidelijk hoe ik erover denk. Hij
begrijpt me helemaal en gaat met zijn collega overleggen wat te doen. De man belooft me terug te bellen. “Vandaag nog?” “Ja-ja-jazeker, mevrouw!”
Krijg nou wat,... Ze halen bij jou precies dezelfde truukjes uit joh. Zo voorspelbaar. Ik krijg er plaatsvervangende kwaadheid van. Kan dat? Zeg Gé,.. ik denk dat ik weet hoe het afloopt, maar ben bang dat je het niet wilt weten.
BeantwoordenVerwijderenTaaie mams,... zet 'm op!
Lfs. C.
Hopeloos....
BeantwoordenVerwijderenOngelofelijk...
Triest...
Enne, nu ben ik wel benieuwd... heeft ie teruggebeld?
xxMartine
Mmmm ik krijg de neiging om ook even te gaan bellen met dat leuke bedrijf...! Wat een ongelooflijk vreselijk verhaal... Ik zou de pers erbij gana halen. Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, volgens mij ben je nog redelijk beleefd geweest!
BeantwoordenVerwijderenIk ben ook wel heel benieuwd of t ie nog terug heeft gebeld??
Liefs AnneMarie