Donderdag 22 maart 2012
(2)…Presentatie.
De leraar reikt mij een kruk
aan. Ik neem plaats achterin het lokaal. Beide 5-havo leerlingen staan al klaar
voor hun klas om de presentatie te houden over hun profielwerkstuk dat gaat
over het Rett-syndroom. Ze wisselen elkaar af. De één doet de inleiding en de
oorzaak, de ander vertelt over de vier fases van het Rett-syndroom. De
belangrijkste kenmerken komen aan de orde en de therapieën worden omschreven.
Ik kijk het lokaal rond. De ouders, broers, zussen en andere leerlingen zitten
geboeid te luisteren. Slechts tien minuten hebben de leerlingen om een goed
beeld te schetsen over het Rett-syndroom. Ze doen het, naar mijn mening,
hartstikke goed.
Na afloop hoor ik van de
ouders en beide leerlingen zelf dat ze het heel bijzonder hebben gevonden. Ze
gingen op in hun werkstuk, waren onder de indruk van Margo, over het leven van
een Rett-meisje en hun gezin. Dat hadden we zelf ook al ervaren. Als mensen, en
zeker zulke jonge mensen, zo belangstellend zijn, is het geen straf om hen te
informeren over het Rett-syndroom.
En daar
krijgen we dan ook nog bloemen en een cadeautje voor…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!