Margo, onze oudste dochter, is een meisje met het Rett syndroom wiens beperkingen invloed hebben op ons hele gezin. Onbewust bepaalt zij onze grenzen. Onbewust is zij het middelpunt van ons gezin. Haar onvoorwaardelijke liefde en afhankelijkheid leert ons hoe waardevol alles is en hoe alles in het leven niet vanzelfsprekend is.
Zaterdag 4 mei 2013…Nog niet geleverd.

Nog altijd heb ik niets van de schoenmaker gehoord. De levertijd van drie weken voor  de schoenen is verstreken. Ik bel om te horen hoe de situatie er voor staat. Het blijkt dat de schoenen nog altijd niet geleverd zijn. “Schoenen met speciale maten duren nu eenmaal langer,” hoor ik van de schoenmaker. Hij verzekert me te bellen zodra hij de schoenen binnen heeft. Ik slaak een diepe zucht en val stil. Met een korte groet sluit ik het telefoongesprek af.
Soms maak je je beter verstaanbaar door minder te spreken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We stellen het enorm op prijs als je een reactie achterlaat! Dit kan door bij "Reageer als" te kiezen voor 'Anoniem' (wel graag je naam onder het bericht plaatsen) of voor 'Naam/URL' (schrijf bij 'Naam' je naam en laat bij 'URL' het tekstvak leeg). Bedankt!